Vario

7572

Dostupnost: Skladem

185,00 Kč vč. DPH

BALÍČKY ZASÍLÁME SLUŽBOU PPL. PŘI OBJEDNÁVCE NAD 500 KČ MÁTE DOPRAVU ZDARMA.

Popis

Hra podporuje schopnost soustředit se a získat prostorové cítění. V této hře je zapotřebí rozpoznat pořadí jednotlivých předmětů a přesně ho sledovat.

Jazyková verze pravidel: CZ

Doporučený věk výrobcem: 5+
Naše zkušenosti, a také reakce mnohých dítek a jejich rodičů, nás přesvědčily, že i pro vaše zadaná kritéria je tato hra vhodná.
Počet hráčů: 1-6

Napište svůj názor

Vario

Vario

Hra podporuje schopnost soustředit se a získat prostorové cítění. V této hře je zapotřebí rozpoznat pořadí jednotlivých předmětů a přesně ho sledovat.

Jazyková verze pravidel: CZ

Napište svůj názor

(nebude zobrazen na těchto stránkách, slouží pouze pro naši komunikaci s Vámi)

Stáhněte si text v .pdf

.pdf


Zdroj: magazín Rodina a škola

Trénujeme soustředění. Maximálně variabilní hru pro 1-6 hráčů od 5 let zvládnou ti nejmenší, ve složitějších obměnách je ale zajímavá i pro starší děti a s kartami lze hrát dokonce i kvarteto nebo extra náročné pexeso.


Hra obsahuje dvěsady 24 karet. Na první pohled vypadají všechny stejně, ale na druhý pozornější pohled si všimneme, že čtyři věci na kartách (dítě, dům, pes a strom) jsou zobrazené pokaždé v jiném pořadí. Dala jsem karty starším dětem (10 a 12 let) s úkolem, aby vymyslely, jak by mohly hrát hru s pětiletou kamarádkou Aničkou, co by asi bavilo jejího sedmiletého bratra a jaká pravidla by vymyslely samy pro sebe. Byla jsem zvědavá, na kolik variací přijdou, a teprve když jim po půl hodině došla inspirace, podívali jsme se společně do pravidel, která doporučují autoři hry. Základní prostinký způsob, který vymyslely „mé“ děti, počítá s tím, že Anička se nejprve potřebuje s kartičkami seznámit, a tak je dobré dát jí poprvé do ruky jen šest kartiček, jejich dvojníky rozložit na stůl nebo na podlahu a nechat ji, aby hledala totožnou kartičku k té, kterou má právě v ruce. Ani tak to pro malou kamarádku nebyl úplně jednoduchý úkol a vyžadoval od hráčky značné soustředění a objevení principu totožného pořadí věcí na kartičkách.


V příštím kole se počet kartiček v ruce od počtu na stole lišil, takže Aničce bylo jasné, že ne všechny kartičky najdou svého dvojníka. Kdyždala dohromady totožné dvojice, začala se zajímat, jestli i kartičky, které zbyly na stole, mají v balíčku dvojníka. A v tu chvíli jsme měli všichni vyhráno.


Ocenila jsem, že starší děti přišly i bez návodu na metodiku, která Aničce dávala prostor pro zvědavost a badatelský přístup: Opravdu je možné, že každá kartička má jen jedinou správnou dvojnici?


Nakonec Anička pracovala se všemi dvaceti čtyřmi kartičkami. Nemyslím, že každé dítě bude zaujato poněkud účetnickým úkolem vícekrát, avšak v souladu s názvem hry je možné postupně nabízet přinejmenším dalších devět variací, které jsou popsané v pravidlech od nejjednodušších až po ty složitější, nebo můžete stejně jako my zabavit vymýšlením pravidel starší děti. (Ty nejstarší by dokonce mohly přijít na to, jak to, že ze čtyř obrázků lze složit 24 variací.)


Hra podporuje schopnost soustředit se a vylepšuje prostorové vnímání. Hráč, který nedává pozor, je brzy odhalen.