Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací | |
Na začátku je vždy nápad. Tento nápad může vycházet z nadšení pro deskové hry, neboť mnozí autoři her začali s tím, že pravidla své oblíbené hry rozšířili a pozměnili a někdy přicházíme s nápadem na zcela novou hru. Nápad se může také odvíjet od zájmů autora. Autor hry Golden Horn, ve které se obchoduje mezi Benátkami a Cařihradem, je promovaný historik z Itálie. Čím jednodušší a srozumitelnější jsou pravidla hry, tím větší má šanci na úspěch. Oblíbené jsou také hry, které hrají společně menší i větší hráči. Na počátku je dobré si vyhledat na internetu prostřednictvím rešerše, zda podobná hra už není na trhu.
Princip hry je pevně daný. První pravidla byla zformulována. A nyní se navrhují další součásti hry (hrací plán, karty, papírové díly atd.). Jedná se o funkční vizualizaci hry, která se provádí graficky na papír nebo v počítači.
Podle konečného návrhu vytváří autor hry sám první exemplář. Šikovní kutilové mají výhodu! Hra musí být kompletní do posledního detailu.
A teď to bude napínavé: Hra se bude hrát poprvé. Hrajte ji tak často jak je to jen možné, s různými hráči a také s různým počtem hráčů. Získáváte tak cenné poznatky – o srozumitelnosti hry, o osvědčení pravidel, o herní dynamice, herních akcích, délce hry, radosti ze hry a mnohém dalším. Na základě těchto zkušeností se upravují pravidla a hra se zdokonaluje.
A teď je potřeba najít správného vydavatele, který hru vyrobí a prodá. Mimořádnost naší hry musí být jasně rozpoznatelná, neboť výrobci dostávají během roku stovky zásilek od autorů her, kteří by chtěli svoji hru realizovat. Vydavatelství proto důkladně prověřuje herní nápady. Pouze několik málo z nich je uvedeno do výroby.
Vybranou hru pak nakladatelství testuje ještě jednou a na základě vlastních zkušeností jí většinou ještě vylepšuje, výrobce určí design hry a dá jí finální název. Může uplynout dlouhá doba, než se hra dostane skutečně do výroby. Vydavatelství přebírá také marketing.
Povedlo se! Hra je na policích hračkářství. A nyní se už jen musí prodávat ve velkém. To se ale stává jen zřídkakdy. Většiny deskových her se prodá mezi pěti až třiceti tisíci kusy, celosvětově nejprodávanější hrou jsou Activity, kterých se prodalo neuvěřitelných osm miliónů!